Mijn Au Pair Avontuur

Living for the weekends

Hi Allemaal,

Hier weer een update van mijn verblijf in Engeland. De weken zijn nu zo gewoon dat het altijd uitkijken is naar de weekenden waar je uitstapjes gaat maken. Mijn Engelse lessen, de sportschool, het werk en het wekelijkse bezoekje aan de pub zitten in het ritme. Mijn Engelse lessen gaan goed en eind deze maand moet ik gaan besluiten welk level examen ik ga doen..

Met de meiden gaat het ook heel goed al is Livi vandaag ziek thuis. Verder help ik hen na school met huiswerk en bakken we af en toe muffins, knutselen of doen het gewoon lekker rustig aan.

In het weekend van 5/6/7 februari ben ik op vrijdagavond met Alana en Nicole de pub in geweest. Dit weekend was ook het eerste weekend dat Anne (meisje bij wie ik in de klas heb gezeten op de middelbare school) als au pair in Engeland was. Op zaterdag zijn we met zijn tweeën London in geweest. We hebben Nothing Hill, Portobello Road en Holland Park gezien. Daarna hebben we gezellig een hapje samen gegeten en ben ik naar huis gereisd om 's avonds lekker 'Wie is de Mol' te kijken (jaja, sommige programma's kan ik toch echt niet missen). Op zondag heb ik lekker uitgeslapen en ben ik daarna naar Esher gelopen (zo'n 45 min) en lunch gehad met Nina, Nicole en Alana. Nadat ik terug kwam heb ik samen met de familie gegeten en een heerlijk rustig avondje gehad.

In de week erna was het Pancake Day! :) Eigenlijk luidt het het vasten in, maar de kids hier zien het vooral als Pancake Day haha.. Die avond heb ik heerlijk gegeten met Emma en Graham en lang gekletst. Daarnaast heb ik de afgelopen weken wat problemen gehad met mijn fiets. Zo zijn mijn remmen gebroken toen ik van een berg af suisde (levensgevaarlijk), heb ik een lekke band gehad en heeft mijn ketting het zo'n 5 keer begeven in een maand.. JACK, I need you!!

Op de vrijdag van deze week (12 feb) had Scarlett een inset day (studiedag voor de leraren) en hebben we lekker geknutseld. Op de zaterdag ben ik naar London gegaan waar ik Romy trof. We zouden eigenlijk naar het Charles Dickens museum gaan, maar omdat het weer zo bagger was hebben we besloten om te kijken of we nog goedkoop naar een musical konden. Zo eindigde we bij Charlie and the Chocolat Factory voor maar 22,50 (pond). Erg leuk en een goede besteding van de dag. Op mijn weg naar huis kwam ik Aga tegen en ben ik nog even met haar naar haar huis gegaan totdat zij op stap ging. Op 14 feb (Valentijnsdag) ben ik naar Kingston geweest met Nicole en Alana. We hebben daar heerlijk, romantisch, Libanees geluncht. Daarna zijn we naar de kroeg gegaan waar we wijn gedronken hebben als echte vrijgezelle dames hahaha, later werden we vergezeld door Aga en Lara.

De week erna 15 t/m 19 feb was het vakantie voor de meiden. In het weekend hiervoor is er Netflix aangeschaft in het huis dus de meiden hebben vooral veel TV gekeken en lekker gechild, waar vakantie ook voor bedoeld is. Pretty Little Liars is vooral populair bij de oudste en de jongste kijkt veel dansseries. Op de dinsdag van deze week ben ik met de meiden naar Kingston gegaan waar we geluncht hebben bij de MacDonalds. Vervolgens zijn we naar de bioscoop geweest, Alvin and the Chipmunks. Daarna hebben we leuke foto's gemaakt. Na thuiskomst was Graham terug van werk en hebben we met zijn allen gegeten.
Ook werd ik verrast met een cadeautje.. Een BlueRay speler voor op mijn kamer zodat ik de gehele DVD collectie ook 's avonds in mijn bed kan bekijken. Deze is de dag daarna meteen getest.
Op donderdag ben ik in de avond naar Aga geweest die het huis voor zichzelf had en hebben we met een hele groep meiden banana cake gebakken en hebben we lekker gekletst. Ik was iets later thuis dan verwacht... 01.15 (OEPS)
Vrijdag in deze week ben ik naar Esher geweest en heb ik lekker mijn boekje gelezen en koffie gedronken. In de avond zijn we gezellig wezen stappen met wat meiden. Helaas voelde ik met helemaal niet lekker, dus was het niet de meest geslaagde avond die ik ooit gehad heb.

Op zaterdag (20 feb) heb ik lekker lang geslapen, want ik voelde me nog steeds niet helemaal 100%. In de middag ben ik met Nicole en Alana naar de bioscoop geweest, 'How to be Single'. Hierna zagen we het alledrie weer helemaal zitten :) In de avond heb ik wat kleins gegeten en ben ik weer vroeg mijn bed in gegaan en met succes, de volgende dag was ik weer helemaal de oude. Samen met Romy en Nicole ben ik naar London geweest (Alana zou ook mee gaan, maar die was helaas deze dag ziek). We hebben heerlijk geluncht in ChinaTown en Romy en ik zijn, dit keer wel, naar het Charles Dickens museum geweest. Ook hebben we nog een CD gekocht van een straat artiest die we alle drie erg goed vonden. Daarna verzamelde weer met zijn drieën en zijn we nog naar het Imperial War Museum geweest, waar we zeker nog een keer terug moeten omdat we niet de tijd hadden om alles te zien.

Na dit weekend zat de vakantie van de meiden en weer op en is alles weer 'back to normal'. Afgelopen weekend zijn we op zaterdag naar Winchester geweest, een hele mooie stad, die ooit de hoofdstad van Engeland was. Helaas was het erg koud, maar dat mocht de pret niet drukken. We konden niet te laat terug, want Alana moest babysitten. In de avond ben ik nog met Nina en Zhila (een nieuwe au pair) naar de pub gegaan.. Althans dat was het plan, maar Nina werd opgebeld dat ze MOEST babysitten, dus zijn we naar haar huis gegaan en hebben we daar een gezellig avondje gehad. Op zondag reden er geen treinen en konden we (Alana, Nicole en ik) gelukkig films kijken bij mij thuis. Ik haalde ze met de fiets op in het centrum van het dorp, omdat ze de weg naar mijn huis niet wisten, waar we ook meteen eten hebben gekocht om ons en de films te vergezellen. Het was een gezellige middag en in de avond heb ik met de familie gegeten en ben ik vroeg gaan slapen.

Afgelopen week heb ik samen met Nicole en Alana wat leuke tripjes gepland voor als het weer weer beter wordt en verder gaan we komend weekend naar de Harry Potter Studios!! :) Hoe dat was lezen jullie in mijn volgende verslag.

xxxxx

Willeke

Reacties

Reacties

Ellen

Leuk om te lezen dat je vooral aan het genieten bent Willeke! You go Girl :)!

Willeke

Dankje :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active