Mijn Au Pair Avontuur

Sorry Sorry Sorry!

Hallo Allemaal!!

Sorry dat het alweer zo lang geleden is dat ik geschreven heb, maar we zullen maar zeggen dat het een goed teken is. Ik heb veel leuke dingen gedaan en ben druk bezig geweest.

Het eerste weekend na mijn vorige blog (30-04 & 01-05) heb ik het rustig aan gedaan omdat ik wat ziekjes was.. Op zaterdag ben ik met Romy naar Regent's Park in London geweest en op zondag kwam Anne mij bezoeken in Claygate/Kingston en hebben we een heerlijk relaxed dagje gehad.

Op 2 mei kwamen papa, mama, Pieter en Jack naar London :) Ik heb twee nachten samen met hen in een accommodatie geslapen. We hebben drie volle dagen samen gehad, waaronder mijn verjaardag op 3 mei. Op mijn verjaardag zijn we de London Eye op geweest als verjaardagcadeautje voor mij! Het was echt top :) Daarnaast hebben we bij toeval de GumBall3000 getroffen (een autoshow) waar vooral Pieter en Jack hun ogen uitkeken. Daarnaast hebben we vooral veel gekletst, lekker gegeten en de toeristische attracties bekeken. Op 4 mei zijn we bij Claygate in de buurt geweest, hebben we Hampton Court Palace bezichtigd en hebben we een spelletje gespeeld op het terras van de locale pub. Daarna was het tijd om te gaan dineren bij mijn gastgezin.. De twee families bij elkaar! Spannend.. maar gelukkig een succes en erg gezellig. 's Avonds heb ik papa, mama, Pieter en Jack naar de trein gebracht en de volgende ochtend vlogen zij alweer naar huis :(.

Hierna begon het gewone leven weer met huiswerk, de kids en de sportschool. Het weekend na mijn verjaardag (7&8 mei) heb ik op vrijdagavond een drankje gedaan met Alana en Nicole in het park. Op zaterdag ben ik naar Brighton geweest met Nina en Zhila. We hebben vooral tijd door gebracht bij de pier en op het strand. In de ochtend was het nog vrij fris, maar aan het eind van de dag was het zonnig en lekker warm. Het was een echte relaxte dag. Op zondag ben ik naar Kingston gefietst via Hampton Court waar we, om mijn verjaardag te vieren, gingen High Teaen. Thanks Alana, Nicole, Thu, Nina, Zhila and Aga for celebrating my birthday with me and the presents! Na de afternoon tea hebben we nog lekker aan de rivier gezeten en daarna ben ik terug naar huis gefietst.

Dit was nog niet het einde van de verjaardagen. Op 10 mei was Scarlett namelijk jarig en zijn we 's avonds met het hele gezin uit eten geweest! Op donderdag (12 mei) heb ik na lange tijd weer met Esther bij kunnen kletsen in de avond. Verder heb ik de afgelopen weken ook nog geskypt/gebeld met veel gezellige mensen, mijn ouders, broertjes, Michelle, Marise, Lisa, Madeleine en Coco. Op zaterdag ben ik met Nicole naar Cobham gefietst waar we heerlijk geluncht hebben en 's avonds heb ik met het gezin en een ander gezin het Eurovisie Songfestival gekeken. Dit was een groot succes met veel gezelligheid en wijn! Zondag zijn Nicole en ik naar Guilford geweest waar we het kasteel een bezoekje hebben gebracht. Daarnaast hebben we zoals de man het zelf zei 'zijn leven hebben gered' door zijn portemonnee te vinden. Hij had ons als beloning 20 pond gegeven waarop wij besloten om eens wat luxer te gaan eten 's avonds.. Jamie's Italian!!! GODDELIJK!!

Met mijn inschrijving aan de Universiteit van Gent schiet het nog steeds niet heel erg op doordat de interne communicatie daar niet helemaal soepel verloopt, maar zodra ik weet wat de uitslag is laat ik dat natuurlijk aan jullie weten! Op dit moment kan ik nog niks doen om me voor te bereiden, woonruimte zoeken etc. omdat ik daarvoor de brief van de uni nodig heb.

Op 21 mei zijn Alana, Nicole en ik naar het Westfield centre gegaan in Shepherd's Bush. In de avond zijn we gaan stappen voor Alana's verjaardag. De volgende dag had ik beloofd te gaan ontbijten bij de Breakfast Club in London voor Romy's afscheid. Dit kostte me erg veel moeite met een redelijk zware kater, maar het was erg gezellig. Als echte Nederlanders zijn we als afsluiting van Romy's au pair avontuur ook nog naar Holland Park geweest.

De week erna heb ik het erg rustig aan gedaan door de week omdat Alana, Nicole en ik op vrijdag (27 mei) een weekend weg zijn geweest naar Newquay tot de 30e. Op vrijdagnacht zijn we met de bus richting Newquay vertrokken waar we vroeg in de ochtend aankwamen. Naar een goed ontbijt zijn we op zoek gegaan naar een plek om te kunnen surfen!! Helaas waren er in Newquay te weinig golven. Gelukkig konden we een lift krijgen van een leerling instructeur naar een plek waar we wel konden surfen en ze ook lessen gaven die dag. Het was zooooooo gaaf!!! Helaas hebben we geen foto's kunnen maken, alleen een selfie in onze te strakke wetsuits.. Helaas was het surfen wel funest voor Alana's enkel dus hebben we het in de avond op de hotelkamer rustig aan gedaan met afhaalpizza en de finale van Britain's Got Talent. Op zondag zijn we lekker naar het strand geweest en in de avond was het weer tijd om in de bus terug naar London te stappen waar we maandagochtend (nationale vrije dag) vroeg aan kwamen.

Op deze dag, 30 mei, was het Graham zijn 50e verjaardag!! Speciaal hiervoor was hij een dag thuis van de tour en hebben we een klein feestje gevierd met familie en vrienden van de familie. Ik heb veel foto's gemaakt en eindelijk ook de kans gehad, waarschijnlijk de laatste, om een mooie foto te maken met mijn gastgezin. * zie foto's bij dit verhaal

Op 31 mei zijn de meiden naar hun oma gegaan en had ik een paar dagen vrij. Op woensdag heb ik het rustig aan gedaan en in de avond had ik mijn mondelinge examen voor mijn Engels certificaat.....!!!!! Na dit examen hebben we om te ontspannen een drankje gedaan in de kroeg. Op donderdag (2 juni) ben ik met Nina naar Bristol geweest waar we de Clifton Expansion Bridge hebben beklommen en de rest van Bristol hebben gezien, een gezellig havenstadje. Op vrijdag werd ik naast Nina ook vergezeld door Thu om naar Southampton te gaan. Dit was helaas niet een heel groot succes. Na 3 uurtjes daar zijn we naar Winchester gegaan wat op de route terug naar huis lag. Hier was ik al eerder geweest, maar de andere twee meiden niet.
Op zaterdag 4 juni hadden we een studiedag bij mij thuis. Mijn gastgezin was in Manchester om naar een concert van Coldplay te gaan kijken, waar Graham werkt. We hebben de hele dag geoefend en 's avonds lekker Indiaans (afhaal) gegeten en een enge film gekeken (The house at the end of the street). Op zondag heb ik een relaxed dagje gehad met de meiden. Nadat zij naar huis waren ben ik nog even met Nina naar het park geweest.

De maandag erna, 6 juni, was Scarlett een dag thuis doordat haar leraren studiedag hadden. Gelukkig werkte Emma die dag vanuit huis zodat ik wel naar mijn LAATSTE Engelse les kon gaan. Het was een erg warme dag, dus ben ik vooral veel buiten geweest met Scarlett en hebben we ook een watergevecht gehouden.

Op donderdag 9 juni was het tijd voor alle andere gedeeltes van het Engels examen: grammatica, lezen, schrijven en luisteren. Helaas is het nog even wachten op de uitslag, want deze komt pas 21 JULI.
Afgelopen vrijdag kwam MADELEINE me eindelijk bezoeken! Op vrijdag hebben we een avondje opgepast om een locale moeder uit de brand te helpen en lekker bijgekletst en foto's bekeken van mijn au pair avontuur tot nu toe. Zaterdag zijn we naar London geweest waar ik Madeleine meegenomen heb naar Camden Market en Primrose Hill. Vervolgens zijn we in een willekeurige bus gestapt en hebben we op deze manier wat meer van London gezien. Na een lekkere maaltijd in Chinatown zijn we vervolgens naar de voorstelling Kinky Boots geweest in het theater. De voorstelling is zeker een aanrader! Het gaat in het kort over een schoenenbedrijf waar het slecht mee gaat en de oplossing ligt in nichemarkt van de travestie. Gisteren was slechter weer en zijn we een rondje gaan toeren met de auto en 's middags naar Kingston geweest. In de avond, nadat we in Kingston gegeten hebben met Alana, Nicole en Thu, zijn we naar de Foley gegaan waar we Nina en nog meer Duitse meiden troffen om het voetbal te kijken. Duitsland tegen Oekraïne en zelfs ik moest aan een Duits vlaggetje op mijn wang geloven..

Vanochtend moest ik weer aan het werk. Nadat ik mijn dagelijkse taken had gedaan en Scarlett naar school had gebracht hebben Madeleine en ik nog een spelletje gespeeld en zijn we wezen lunchen. Daarna heb ik Madeleine naar de trein gebracht en uitgezwaaid. Super bedankt dat je bent langs geweest, ik vond het super gezellig!!

Ik zal de volgende keer niet zo lang wachten met een blog!
Hopelijk gaat het daar nog allemaal goed!

xxxxxxxx

Willeke

Reacties

Reacties

Lon

Oh klinkt goed allemaal! Had mee moeten gaan afgelopen weekend. Echt jmmr dat t er voor mij niet in zit! Wanneer verwacht je weer richting huis te komen? Dikke knuffel! Xx

Willeke

Hee Lon! Ik verwacht rond 24 augustus weer richting huis te komen. Dus dan moeten we snel maar een keer wat afspreken! xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active