Mijn Au Pair Avontuur

3 weeks left

Hi Allemaal,

Vandaag zijn er precies nog 3 weken te gaan in mijn au pair avontuur. Ik kan gewoon niet geloven dat het alweer bijna over is. In eerste instantie zou ik nu al thuis zijn, maar omdat de familie vanaf zondag op vakantie gaat en zij het huis niet zo graag aan een 'vreemde' over laten blijf ik wat langer.

Het eerste weekend nadat ik terug ben gekomen van een weekendje Nederland ben ik samen met Nicole, Alana en Thu naar the Isle of Wight geweest. Een eilandje ten zuiden van het 'vaste land' van Engeland. Eerst zijn we naar Portsmouth gereisd waar we een paar uurtjes hebben doorgebracht om vervolgens met de Ferry naar Ryde te gaan. We hadden daar een hotelletje geboekt waar we met zijn vieren op een kamer konden slapen. Nadat we geïnstalleerd waren hebben we de middag aan het strand doorgebracht en 's avonds een pizza/film avond gehad. De volgende ochtend was er in het plaatsje waar wij verbleven en super grote waterbaan door het centrum gelegd. We hebben even staan kijken, maar het was voor ons salaris best duur om er van af te gaan. We hebben om de grootste drukte te vermijden en wat meer van het eiland te zien besloten om de bus naar Cowes te nemen. Hier hebben we de middag doorgebracht. We hadden geluk met het weer en aan het eind van de dag was het alweer tijd om terug naar huis te gaan reizen. Maar the Isle of Wight is zeker een plek waar ik terug wil en een aanrader voor iedereen. Het is zo anders dan het 'vaste land' van Engeland. Het is veel rustiger, karakteristieker en knusser.

Vanaf 17 juli hebben we een week super goed weer gehad! 27 graden waarin veel watergevechten hebben plaatsgevonden. Een van de avonden hebben we met de meiden kunnen afkoelen in het zwembad bij Alana's gastgezin. Dit was erg welkom! Helaas voor Livi was dit ook de week waarin zij haar voorstellingen van Les Miserables op school had. Op woensdag zijn Emma, Scarlett en ik wezen kijken. Het was een erg goede voorstelling, op het schoolorkest na.. Serieus! Ik heb met krommende tenen daar naar moeten luisteren.

Op vrijdag avond 22 juli zijn we met de meiden naar de kroeg geweest. Een van de betere avondjes hier tot nu toe! We konden mooi op de fiets omdat het zelfs zonder jas niet te koud was om te fietsen.. Op zaterdag waren we van plan om naar Windsor Castle te gaan, maar vanaf Nina (waar ik was blijven slapen) waren alle treinen in die richting geannuleerd. Dus besloten Nina en ik er maar een relaxed dagje in het park van te maken. Op zondag zijn we naar London geweest waar we een Food Market hebben bezocht. Eentje die erg gezellig was met live muziek. Daarna hebben we nog rondgelopen in Shorditch. Vervolgens zijn we met een kleiner groepje, Alana, Nicole en ik, naar de St. Pauls Cathedral geweest om een dienst bij te wonen zodat we ook een keer de binnenkant gezien hebben. Helaas mocht je hier geen foto's maken.

Na dit weekend begon het.... SCHOOLVAKANTIE... en ik moet zeggen het is zwaarder dan ik dacht. Helemaal geen tijd voor jezelf overdag en kinderen die niet weten wat ze moeten doen gedurende de dag. Respect voor alle moeders die dit jarenlang hebben gedaan/doen.
Natuurlijk hebben ik en de meiden niet helemaal stil gezeten. Zo zijn we druk bezig met een ruimte knutsel project en hebben we het zwembadje opgezet (en weer afgebroken), gebakken, spelletjes gespeeld, films gekeken en strijkkraal figuurtjes gemaakt. Ook zijn we wezen minigolfen bij een erg mooi minigolf park en hebben we de BFG gezien in de bioscoop (aanrader!!). Daarnaast hebben we gisteren een dagje in London doorgebracht. We naar de Sky Garden zijn geweest, hebben pizza gegeten tijdens de lunch en het Science Museum bezocht. De vrije tijd die ik deze week voor mezelf heb breng ik vooral zo rustig mogelijk door of in de pub met de meiden om onze verhalen van de kids door te spreken.

Ook is afgelopen weekend het weekend van afscheid nemen aangebroken. Nadat we op zaterdag naar Kingston zijn geweest en in de bioscoop Finding Dory hebben bekeken zijn we naar Nina's huis gegaan met een groepje om daar op toepasselijke wijze afscheid te nemen van THU :(.... Dit kan natuurlijk niet beter dan met gezellig samen eten en.... KARAOKE!! (ik zal jullie het valse gezang besparen). Thu is de eerste in het rijtje die afscheid neemt. De volgende is Alana, volgende week... ook hieraan voel je dat het er bijna op zit.
Op zondag zijn Alana, Nicole, Nina en ik naar London geweest waar we Guys & Dolls de musical hebben gezien met Rebel Wilson (Fat Amy uit PitchPerfect) in de hoofdrol.

Nu is het mijn vrije dagje en heb ik nog twee dagen met de kids voordat het weekend is en ze zondag op vakantie gaan. In de twee weken dat ze weg zijn zal ik nog wat tripjes maken. Hierover meer in mijn volgende blog.

Tot snel!!

x Willeke

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active