Mijn Au Pair Avontuur

Engelse Zomers...

Hi Allemaal,

De zomer is nu officieel aangebroken, maar hier in Engeland is deze nog ver te zoeken. De afgelopen weken heeft het vooral veel, heel veel, geregend. Overstromingen hebben alles ontregeld een paar weken geleden. Geen treinen, bussen, dorpen afgesloten en met regenlaarzen aan naar school toe was de orde van de dag. Nu begint het langzaam wat beter te worden met af en toe nog een buitje. Laten we hopen dat de laatste paar weken van mijn verblijf (nog maar 6 te gaan) iets beter zullen uitpakken qua weer.

De afgelopen weken na mijn vorige blog zijn eigenlijk vrij rustig geweest hier. Maar natuurlijk zijn er wel wat leuke gebeurtenissen waar ik graag over vertel. Zo was het EK voetbal bezig en heb ik heel wat wedstrijden gekeken in de pub. Ja, wie had dat nu van mij verwacht.. En het ergste is nog dat ik 'gedwongen' werd om Duitsland aan te moedigen..

Daarnaast zijn we in het weekend van 18/19 juni op vrijdag een avondje wezen stappen. Op zaterdag hebben we het rustig aan gedaan met een lunch in Teddington en een goede wandeling. Op zondag barstte het geweld dan toch los. Na veel geregel en gedoe gingen we eindelijk paintballen. Ik had dit nog nooit gedaan en was vrij bang dat het ongelofelijk veel pijn ging doen, maar dit viel erg mee. Ik ben een paar keer geraakt en had, gelukkig, maar 1 flinke blauwe plek.
De week erna hebben we veel creatieve dingen ondernomen met de meiden, cupcakes bakken, potjes versieren en kristallen beeldjes maken. Daarnaast heb ik voorbereidingen getroffen voor het feest van afgelopen weekend, waar we vierde dat papa en mama 25 jaar getrouwd zijn!

Het weekend erna 25/26 juni zijn we op zaterdag wezen winkelen en wilde we in het Olympisch Park naar het midsummer fest gaan, maar dat bleek spoorloos verdwenen te zijn. Het weer was ook niet al te best dus uiteindelijk zijn we niet al te laat naar huis gegaan. Dit was maar goed ook want de volgende morgen zaten we al weer vroeg in de trein om naar Eastbourne te gaan om the Seven Sisters te bewandelen. Na deze wandeling en mooie uitzichten zijn we terug gereisd naar Wimbledon om daar de voetbalwedstrijd van Duitsland te kijken met wat meiden.

In het weekend van 2/3 juli heb ik zaterdag met Anne in London doorgebracht waar ik op Camden een drieluik schilderijtje heb gekocht als aandenken aan Engeland. Verder hebben we door SOHO gewandeld en heerlijk Libanees gegeten. Daarna ben ik richting Claygate gereisd waar ik in de pub voetbal ben gaan kijken. Op zondag waren we met alle meiden van de cursus Engels uitgenodigd bij onze docente thuis om heerlijk te BBQen. Na de BBQ zijn we met een aantal meiden naar de Thames gegaan waar we nog wat heerlijke uurtjes aan het water hebben gelegen.

Afgelopen weekend heb ik me gewaagd aan een busreis naar Nederland voor het feestje van papa en mama. Dit was niet top, maar wel praktisch omdat je in een bus zo veel kan meenemen als je wilt. Hierdoor heb ik al mijn winterspullen alvast naar Nederland verhuisd. Het feestje zelf was super geslaagd! Ik heb al mijn vriendinnetjes, familie en bekenden weer gezien en heb voor mijn ouders 'Mag ik dan bij jou' gezongen en samen met Pieter 'Brabant'. Het weekend was erg geslaagd en werd op zondag afgesloten met een heerlijke warme dag aan het zwembad met een BBQ als afsluiting. Foto's hiervan volgen later, aangezien de fotograaf ze nog niet heeft opgestuurd.

Verder is er veel goed nieuws!! Ik ben aagnenomen in Gent (EINDELIJK) en heb ook al een studiootje gevonden daar. Ook heb ik mijn Engels (Proficiency/C2) Certificaat gehaald. Alles wordt nu dus zo'n beetje afgesloten en de laatste 6 weken hier in Engeland zijn aangebroken. Dit is een erg raar idee.. Gelukkig staan er de komende weken nog vele leuke tripjes gepland. Ik ga er dus zeker nog een top tijd van maken!

Jullie horen snel weer van me!

X Willeke

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active