Mijn Au Pair Avontuur

Laatste Dag & Blog in Engeland

Hi Allemaal,

Vandaag is het zo ver vandaag en ga ik weer terug naar Nederland... Het overheersende gevoel is nu vooral sadness. Maar eerst zal ik jullie vertellen hoe de afgelopen weken nog zijn geweest, want zoals ik al aangegeven had heb ik nog veel tripjes gemaakt!

Voordat de familie vertrok op vakantie heb ik nog een paar dagen doorgebracht met de meiden waarin we strijkkraaltjes gemaakt hebben, naar de film (Ghostbusters) zijn geweest en zijn wezen zwemmen. Op 06-08 begon het weekend waarin op zondag de familie op vakantie ging. Op zaterdag ben ik met Alana & Nicole naar Kingston gegaan en in de avond naar Alana om te zwemmen & karaoke te zingen en daar te slapen. Op zondag heb ik gedag gezegd tegen de familie en zijn we daarna London in geweest om op Camden Market te eten en nog volop van de stad te genieten.

Op maandag 08-08 begon dan echt de 'vakantie'. Natuurlijk moest ik nog wel voor de dieren zorgen en het huis aan kant houden, maar over het algemeen heerste het vakantie gevoel. Op maandag ben ik London in gegaan om daar John & Janne (oom & nichtje) op te zoeken. Super leuk om hen in London te zien en daar tijdens een lunch lekker bij te kletsen, bedankt! In de avond heb ik Nina opgehaald met de auto om naar Alana te gaan waar we heerlijk gekookt/gegeten hebben en een film gekeken hebben (een aanrader, the fundamentals of caring).
Dinsdag was een rustig dagje met veel Netflix en een lunch in ons favoriete restaurant in Esher, Red Peppers.
Op woensdag was daar het volgende afscheid.. Alana.. Nina, Nicole en ik zijn met haar in de taxi naar het vliegveld gegaan om haar uit te zwaaien, waar natuurlijk wat traantjes vloeide en na een lange busreis terug was het tijd om wat te eten en tv te kijken.
Op donderdag brak het eerste reisje aan. Een nachtje naar York met Nina en Nicole. De eerste dag zaten we vroeg in de trein om daar te komen en nadat we onze bagage in het hostel gedropt hadden zijn we door de stad gaan lopen. Een mooie oude stad met veel bezienswaardigheden. Na het avondeten zijn we op de kamer gestrand en hebben daar een paar glaasjes wijn gedronken en heerlijk gekletst. Ook bleek dit de beste nacht slaap te worden tijdens de twee weken dat de familie er niet was, aangezien de rest van de ochtenden Kisska mij wakker maakte om ongeveer 04.00.
Op vrijdag zijn we na de check-out heerlijk wezen ontbijten bij Bill's. Daarna hebben we in de stad een street artist gezien en hebben we een boat tour gedaan. Na een kleine lunch en tea zijn we onze bagage op wezen halen en hebben we de trein terug genomen. We waren uiteindelijk pas laat thuis en erg moe van het reizen.
Op zaterdag was ik ook weer vroeg uit de veren om met Anne naar Windsor Castle te gaan. We hebben een top dag gehad en elkaar de laatste keer gezien in Engeland, maar we moeten zeker in Nederland elkaar vaker zien! Na het bezoek aan de plek waar de koning woont hebben we lekker geluncht en in het park gezeten en zijn we daarna terug naar huis gegaan.
Op zondag heb ik een rustige dag gehad met Gilmore Girls op Netflix, foto's sorteren, sporten en Skypen met Lisa.

Op maandag 15-08 ben ik naar Birmingham gegaan. Het stond nog op mijn lijstje dus ik dacht, ik ga gewoon alleen. Zo iets heb ik nog nooit gedaan, maar het viel me niet tegen. Behalve de reis ernaar toe dan, want mijn trein was geannuleerd. Dat gaf even wat stress of ik de bus in London wel zou halen, maar dat is uiteindelijk goed gekomen. Ook Birmingham zelf viel me niet tegen. Ik had er minder van verwacht, maar na een vooraf uitgestippelde route heb ik een goede indruk gekregen van de stad.
Dinsdag was het tijd om voor de laatste keer de sportschool te bezoeken en de leukste les, Fighting Fit, te volgen. Gedag zeggen tegen de docente en mijn vaste box partner hoorde hier ook bij. De rest van de dag heb ik het rustig aan gedaan, ook omdat de schoonmaakster er was en in de avond ben ik heerlijk met Esther uit eten geweest.
Woensdag ben ik met Nicole naar het strand in Bournemouth geweest, we hadden een deal met de trein en top weer om naar het strand te gaan! Heerlijk! In de avond kwam Graham terug van zijn weekje vakantie met de meiden en hebben we met zijn tweeën de Olympische Spelen gekeken.
Donderdag was het al tijd om afscheid te nemen van Graham. Dit was al vrij pittig en vandaag staan me de meiden te wachten.. Dat wordt wat. Overdag heb ik met Nina tijd doorgebracht en in de avond heerlijk met Nicole gegeten terwijl we Skypte met Alana.
Vrijdagochtend zijn Nina, Nicole en ik vroeg in de trein naar London gestapt om daar de bus naar Bath te nemen. De dag liep iets ander dan verwacht omdat Nina zo'n buikpijn had dat we naar de eerste hulp zijn gegaan in het ziekenhuis. Na daar een halve dag te hebben doorgebracht zijn we uiteindelijk toch naar de Roman Baths gegaan, een museum waar je kunt zien hoe de Romeinse badplaats er uit zag, erg mooi!! Daarna hebben we diner gehad dicht bij de Plutney Bridge en terug naar huis gereisd.
Zaterdag was een rustige ochtend en in de middag ben ik naar Nina geweest en heb daar avond gegeten en wat wijntjes gedronken..
Zondag heb ik een film gekeken bij Nina met Nicole. In de middag kwam de familie terug van vakantie. 's Avonds ben ik met de familie uit eten geweest en hebben we verhalen uitgewisseld over de vakantie. Het was een top avond als een soort van afsluiting, want op maandag arriveerde de nieuwe au pair, Andrea.

Het is best raar om te beseffen dat zij de volgende gaat zijn die het stokje overneemt van mij. Het voelt als een soort van inbreuk op het leven wat ik hier had. Maar ze is super aardig en ze gaat het zeker goed doen! Gisteren heb ik haar een beetje wegwijs gemaakt in het huis en zijn we met de meiden naar Kingston geweest om schoolspullen te kopen.
Gisteravond heb ik haar mee genomen naar de Foley zodat ze weet waar ze nieuwe mensen kan ontmoeten en leren kennen. Ook was gisteravond de avond van het afscheid van de meiden hier.. Na herinneringen opgehaald te hebben was het tijd om gedag te zeggen,, ook hier vloeide er weer tranen. Het afgelopen jaar heb ik het voorrecht gehad om geweldige mensen te leren kennen die ik vanuit het diepst van mijn hart zal gaan missen! Maar ook weet ik dat er weer een weerzien zal zijn met een aantal van hen.

"Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end, they simply mean I'll miss you until we meet again"...

Vanmiddag gaan we met de familie nog picknicken omdat het super lekker weer is. Daarna is het tijd om de trein naar London te nemen en daar te bus te pakken naar Nederland. Morgenochtend zal ik rond 6.30 weer in Nederland zijn. Op dit moment besef ik het nog niet echt, maar over een paar weken zal het allemaal wel landen.

Mijn allerlaatste blog zal zijn als ik in terug in Nederland ben.

xxxxxxx

Willeke

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active