Mijn Au Pair Avontuur

Getting used to the 'normal life'

Hi Ya'll,

Hier ben ik weer.. Ik dacht laat ik eens een weekje langer wachten met bloggen en kijken hoe lang mijn verhaal dan wordt. Als het te lang wordt ga ik het proberen wekelijks te doen, mocht deze lengte oké zijn, dan laat ik het zo. Laat maar weten wat jullie er van vinden ;)

De vorige keer dat ik jullie schreef was alles nog erg nieuw, maar langzaam aan begin ik aan alles te wennen. Het dagelijkse ritme zit er aardig in. Als er dingen zijn die ik daarnaast moet doen, moet ik daar even aan wennen. Zo moet ik vanavond Livi ophalen van korfbal. Normaal hoef ik haar nooit op te halen, dus ben nu al bang dat ik het vergeet haha..

Na de vorige keer dat ik jullie schreef zijn er aan aantal dingen gebeurd die ik graag met jullie wil delen. Eerst de praktische dingen.
Ik heb eindelijke een Engelse bankrekening :) hierdoor hoef ik niet elke keer de wisselkoers meer te betalen en ik heb er al best wat kilometers op zitten met de auto waardoor het auto rijden eigenlijk als vanzelf gaat. Ik ben bang dat ik straks weer moet wennen aan het Nederlandse autorijden haha... De Engelse cursus gaat ook heel goed. Wellicht ga ik vanaf Januari een niveau hoger doen als daar genoeg animo voor is vanuit de klas waar ik nu in zit. Ook ga ik nog steeds wekelijks een of twee keer met de au pairs uit het dorp of met wat au pairs uit Esher iets drinken.

De afgelopen weken heb ik met de meiden veel leuke dingen gedaan. Zo zijn we een aantal keer wezen skeeleren/rolschaatsen. De jongste wilde dit erg graag leren en hier heb ik mee geholpen. Bij de foto's zie je een 'selfie' hiervan. Verder spelen we erg veel spellen.. PIETER IK HEB MONOPOLY GESPEELD.. Jaloers??!! en doen we vaak Just Dance op de Wii, de Disney versie.. we hebben hem ook in het Nederlands gedaan, dat vonden de meiden maar raar. Verder heeft de jongste blijkbaar blokfluitles op school en moet ze echt best moeilijke dingen gaan spelen en nu wil ze dat ik haar ga helpen nadat ik zei dat ik les heb gegeven aan kinderen... HELP!! Ook knutselen de meiden graag, afgelopen week hebben we pompoenen gemaakt en tekeningen met pompoenen, spinnen, geesten etc., want Halloween komt er aan. Wat verder heel tof is, is dat de meiden High School Musical gaan uitvoeren met Friday Project.. volgens mij ben ik enthousiaster dan zij, maar dat maakt niet uit. Ook is Scarlett erachter gekomen dat ik goed ben ik Magic Piano omdat ze wilde weten welke spelletjes ik op mijn telefoon heb en nu speel ik 's avonds als ze naar bed gaat regelmatig een liedje.

Daarnaast is het WK Rugby bezig. Dit is erg populair in Engeland, dus ook ik moest er aan geloven. Twee weken geleden heb ik eerst een 'oefen wedstrijdje' gekeken en heeft Graham me uitgelegd hoe het spel werkt.. (Ik snap er alleen nog steeds niks van :P) en de zaterdag erna (3 oktober) was het zo ver. Engeland moest tegen Australië spelen!! Nadat we met ze allen Indiaans eten hadden gehad (dat is een beetje het Chinees afhalen van Engeland) zaten we aan de buis gekluisterd, alleen verloor Engeland helaas. Ondanks dat was het een heel gezellige avond.
De dag ervoor ben ik voor de eerste keer uit geweest in Kingston. De club heet Pryzm.. en ik weet nog niet echt wat ik er van moet denken. De muziek is erg goed, alleen de jongens zijn zo raar. Ze willen allemaal wat van je, echt een beetje vies/eng/creepy. Daarnaast kregen twee van de meiden met wie ik was een soort van 'ruzie' omdat de een jaloers was dat de ander een selfie nam met een van de andere meiden zonder haar.... DRAMA. Dus ik denk dat ik het nog een keer over moet doen in Pryzm en als het dan nog niet bevalt voortaan naar een andere club/pub moet gaan.
De zondag erna ben ik naar Londen gegaan met Romy en Celine.. Celine had ik in Nederland al leren kennen tijdens de workshop van Travel Active. Ze woont nu in Liverpool, dus het was een hele reis voor haar. We zijn naar de HEMA geweest (pepernoten en normale chips!) en hebben over het zebrapad van Abbey Road gelopen. Daarna zijn we naar de Nederlandse kroeg de Hems gegaan en hebben we bitterballen en friet speciaal/oorlog gegeten. Een heerlijk Nederlandse dag was het dus.

Afgelopen weekend ben ik op zaterdag met Scarlett naar de Shaolin Monks geweest in het Peacock theatre in London. Emma ging met haar werk de voorstelling filmen en we kregen dus gratis kaartjes en mijn treinkaartje werd ook betaald :). Scarlett en ik gingen samen met de trein. De voorstelling was iets waar ik normaal gesproken niet voor gekozen had, maar wel erg leuk. Het waren van die Boedistische monniken die over spijkers kunnen lopen, op twee vingers een handstand kunnen maken en met hun hoofd een plank kunnen breken. Na de voorstelling mochten we achter de schermen kijken! Blijer kun je mij niet maken :). In de trein hebben we veel gelachen en muziek geluisterd. Toen we terugkwamen hebben de meiden een groot kussen gemaakt in de hoek van de trap waarop ze dan naar beneden sprongen.. Ik stond doodsangsten uit, maar alles is goed gegaan. En het was DOMINO PIZZA avond, iets waar ze erg gek op zijn. Omdat Emma en Graham allebei moesten werken mochten we pizza bestellen en deze hebben we lekker onder het genot van een film opgepeuzeld.
Zondag zat ik al vroeg, alweer, in de trein naar London, dit keer op eigen kosten, met Alana, Nicole, Maëlle en Fanny. We zijn naar Camden Market geweest.. Een aanrader (maar niet op zondag.. te druk). Daar heb ik Roti gegeten en chocolade fruit. Vervolgens zijn we met volle vaart naar de London Cocktail Week gegaan.. wat helaas een beetje tegenviel en waar we het niet langer dan een half uur hebben volgehouden. Nicole moest nog regenlaarzen halen wat we in de Primark hebben gedaan en vervolgens zijn we een pub in gedoken nadat we even over een Indiaans festival zijn gelopen. Ik heb een super leuke dag gehad weer!

Daarnaast heb ik afgelopen twee weken fijn geskyped met Madeleine, Lisa, Pieter, Jack en Mama. Verder ben ik erg druk geweest de afgelopen week met mijn assessment.. Komende zaterdag vlieg ik even terug naar Nederland, om hopelijk dit keer wel mijn assessment te halen. Ook ben ik vorige week samen met Emma naar de sportschool geweest.. Of nouja SPORT WALHALA, een fitness/zwembad/tennis/groepsles accommodatie in één. Ze heeft me alles laten zien zodat ik voortaan ook zelf kan gaan. Vandaag heb ik mijn eerste groepsles gedaan (in 2/3 maanden) 'Fighting Fit' een soort bokscircuit training... en ik ben kapot. Mijn schouders en benen willen nu al niet meer bewegen. Maar ik vind het wel erg fijn om in de vrije uurtjes overdag (helemaal als ik straks mijn assessment gehaald heb) iets te doen te hebben.

Verder breng ik het gezin ongeluk.. Sinds ik hier ben is de auto (Audi A4) kapot gegaan en hebben we nu dus nog maar 1 auto. Daarnaast heb ik het waterflesje van de konijnen kapot laten vallen. Het opstapje bij de voordeur was aanvankelijk te hoog en moest weer verlaagd worden. Mijn fietsslot ging niet open op het station en moest doorgeknipt worden. En afgelopen donderdag viel 's avonds laat ineens de glazen lamp in de woonkamer van het plafond (RANDOM) en lag alles onder het glas. Maar gelukkig heb ik wel al complimenten ontvangen dat ze erg blij zijn dat ik er ben en dus blij zijn met de keuze dat ze de andere au pair toch hebben laten gaan. Dus dat is dan wel weer fijn om te horen :)

Ik ga nog even verder aan mijn assessment, over een half uur is Scarlett weer thuis en ga ik duimen dat ik niet vergeet Livi op te halen vanavond.. Kijk ook even naar de foto's die bij deze blog horen :)

XLiefs! En tot snel

Willeke

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active