Mijn Au Pair Avontuur

Alweer ruim een half jaar in Engeland

Hi'ya!

Ja, jullie lezen het goed, ik ben alweer ruim over de helft van mijn avontuur. 20 maart was ik precies een half jaar in Engeland en het bevalt nog steeds goed! Natuurlijk mis ik soms wel familie en vrienden, vooral met verjaardagen. En andere kleine dingetjes, zoals hagelslag en kroketten! Maar verder is het top met de familie hier en vrienden die ik hier gemaakt heb.

De Engelse lessen gaan ook erg goed en ik heb de knoop doorgehakt.. Ik ga een poging wagen om het hoogste level certificaat te behalen.. Erg spannend en nog even flink bikkelen. De examens zijn waarschijnlijk begin juni.

Het week ritme is nog steeds hetzelfde al zijn er soms wel wat aanpassingen. Livi gaat inmiddels ook naar hockey. Daarnaast heeft Scarlett opgetreden met school in de Wembley Arena, wat natuurlijk super spannend was voor haar. Helaas mocht ik thuis blijven met Livi omdat Graham in New York was, maar dat was ook erg gezellig!
De Wii is daarnaast ook erg populair geworden, vooral Mario Kart..
Daarnaast is Scarlett de afgelopen week voor het eerst 4 nachten van huis geweest, van zondag t/m donderdag was ze op (werk)kamp op een boerderij. Ze heeft het super naar haar zin gehad, maar was erg moe en chagrijnig toen ze thuis kwam door het te weinig slapen.

De afgelopen weken was het wat lastig om met de trein te reizen omdat ze elk weekend aan het werk waren, soms konden we maar een dag de trein nemen, of helemaal niet en was er een bus vervanging.. Dat is hier net als in Nederland erg in NS stijl.. niet top dus.

In het weekend van 5-6 maart reden er op zaterdag en zondag geen treinen en hebben we met een paar meiden en relaxed dagje gehad. We zijn wezen lunchen in Esher en hebben daarna lekker in een cafeetje zitten lezen. Op zondag 6 maart was het hier moederdag (ja, dat is op een andere dag dan in NL) en had ik dus een bosje bloemen voor Emma gekocht.
Al lang van tevoren hadden Nicole, Alana en ik de Harry Potter Studios geboekt, maar toen wisten we nog niet dat er geen treinen zouden rijden.. Mijn hostmom heeft gelukkig met ons mee gedacht en ik kon de andere twee meiden oppikken met de auto en naar een ander station rijden waar wel treinen vandaan vertrokken. Nadat we tijdens de overstap lekkere broodjes gehaald hadden bij de Lidl gingen we op weg naar Watford, waar de Harry Potter Studios zijn. Het is erg moeilijk te beschrijven hoe het er uit ziet, maar het is echt een aanrader!!! Zo veel details en leuke weetjes die je daar kunt zien. Zelfs als je niet een mega-fan bent is het alsnog leuk om daar een bezoekje aan te brengen. In het bijbehorende fotoalbum wat kiekjes voor jullie! Op de terug weg hebben we tijdens onze overstap een restaurantje opgezocht en was ik uiteindelijk om 21.30 thuis.

Het weekend van 12-13 maart reden er op zaterdag wel treinen, maar op zondag niet. Op zaterdag ben ik London in gegaan waar ik samen met Anne naar het Museum of London ben geweest, de St. Pauls Cathedral (niet naar binnen.. dat staat nog op mijn lijstje), Camden en Primrose Hill.. En we hebben IJS gestolen! We bestelde een ijsje, maar in Engeland betaal je normaal altijd direct, zelfs in een pub/cafe. Hier werd echter onze bestelling opgenomen aan ons tafeltje en nadat we in de metro terug zaten kwamen we er pas achter dat we gewoon weg waren gelopen zonder te betalen!! Maar we moesten om naar buiten te gaan langs de kassa/balie aflopen en niemand heeft ons tegen gehouden..
Op zondag ben ik samen met Nicole en Alana naar Kingston gefietst en hebben we heerlijk buiten aan het water geluncht, want het was super weer! En daarna hebben we heerlijk met een fles wijn aan het water gezeten. Eenmaal terug thuis heb ik heerlijk met de familie gegeten en 's avonds een filmpje gekeken.

Het weekend erna, 19-20 maart, reden er weer het hele weekend geen treinen, om moe van te worden! Op zaterdag heb ik heerlijk uitgeslapen en ben ik daarna naar een Thai's restaurant geweest met wat meiden en hebben we heerlijk gegeten. Daarna hebben we een flinke wandeling gemaakt met een stop in de speeltuin en vervolgens ben ik samen met Zhila mee naar Nina's huis gegaan, want zij moest oppassen 's avonds. Daar hebben we een klein avondmaaltje gemaakt, want we zaten nog steeds vol van de lunch en flink wat wijn gedronken.. Een beetje te veel. Toen ik eindelijk naar huis wilde gaan (01.30) bleek dat mijn remmen van mijn fiets kapot waren en hebben we besloten om allemaal bij Nina te slapen. De volgende ochtend zouden we namelijk toch met zijn allen naar London gaan.
De volgende ochtend was het erg lastig wakker worden en voelde we ons alledrie niet 100%.. Na een frisse douche ben ik met Nina in de bus... naar London gegaan. Zhila ging eerst terug naar huis. De bus was na een avondje flink drinken geen heel slim idee en ik was erg blij toen ik deze weer uit kon. In London troffen we Alana em Nicole en zijn we met zijn vieren naar Portobello Road & Market geweest. Na de lunch sloot Zhila aan en zijn we met zijn allen naar het Imperial War Museum geweest. De terug weg na het museum was een ramp. De bus vervanging zou vertrekken vanaf Wimbeldon.. Maar de metro naar Wimbeldon lag gedeeltelijk plat.. Uiteindelijk was ik na 2,5 uur reizen bij Nina thuis, waar mijn kapotte fiets nog stond. Gelukkig heeft haar hostdad de remmen tijdelijk gemaakt en kon ik veilig naar huis.. Want hier in Engeland heb je je remmen toch echt wel nodig met de heuvels.

Donderdag heb ik samen met Aga en Lara afscheid genomen van Laura die terug gaat naar Estland :( Veel succes aan haar met werk en studie!

Gister hebben we Livi's verjaardagsfeestje gevierd. Emma had mij gevraagd om te helpen omdat Graham dinsdag voor een maand vertrokken is naar Zuid-Amerika met Coldplay. Niet alle meiden paste in één auto dus ik mocht ook rijden, in Kingston.. waar ik niet zo veel van snapte omdat alles eenrichtingsweg is, maar gelukkig kon ik mooi achter Emma aanrijden. In totaal waren we met negen personen. Scarlett had ook een vriendinnetje meegenomen. We zijn gaan bowlen en daarna Hamburgers gaan eten. Twee vriendinnen van Livi bleven ook slapen. Onder mijn kamer.. Oftewel ik heb ook niet zo veel geslapen.

Nu zijn Emma en de meiden net vertrokken naar Dorset voor een weekje vakantie. Alana komt zo dadelijk deze kant op en wij gaan vanavond met de bus naar Liverpool waar we een nachtje zullen blijven en de stad (van The Beatles) zullen ontdekken. Ook komt mama mij komende week opzoeken, maar deze foto's en verhalen zal ik de volgende keer met jullie delen!

Fijn Pasen iedereen!!

xx

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active