Mijn Au Pair Avontuur

Happy New Year!

Hello Everyone!

Hier ben ik weer, inmiddels weer helemaal de slag te pakken in het nieuwe jaar! Daarom ook aan jullie allemaal nog een gelukkig nieuwjaar gewenst (beter laat dan nooit) en ik hoop dat jullie een fijne kerst hebben gehad!

Ik heb de kerst heerlijk in Nederland doorgebracht van 20 t/m 30 december. In deze dagen heb ik veel spelletjes gespeeld, bijgekletst met vrienden & familie en heerlijk gegeten en gedronken. Ik heb weer Nederlandse frietjes gegeten en sushi!! :)

Voordat ik vertrok kreeg ik nog een mega koekblik mee die ik thuis maar moest uitdelen en het was nog even spannend of ik hem mee kon nemen in mijn handbagage omdat hij zo groot was, maar het is me gelukt! Ook ben ik in NL naar de kapper geweest, omdat het hier zo ongelofelijk duur is (50 euro ongeveer!). Ook kreeg ik in mijn tijd in NL te horen dat het Qiqi toch gelukt was om haar visum rond te krijgen en dat ze dus oud & nieuw samen met Annie in London zou komen doorbrengen! 30 december lande ik weer op Engelse bodem en Qiqi en Annie waren een dag eerder al aangekomen.

31 december ben ik naar London gegaan en heb ik lekker bijgekletst met Qiqi en Annie om ons vervolgens klaar te maken voor oudjaarsavond in London! We hebben heerlijk sushi gegeten en zijn vervolgens naar Trafalgar Square gegaan waar de ingang voor onze zone van het vuurwerk was. Voor 21.30 moesten we binnen zijn en toen was het wachten.. Gelukkig met wat muziek en een drankje. Om 23.00 was het nieuwe jaar in Nederland al van start gegaan, wat erg raar was, maar leuk was om mee te maken. En om 23.59 ging ook het aftellen in London beginnen. En wat was het vuurwerk gaaf! (ik zal proberen en filmpje te plaatsen) Echt zo'n mooi vuurwerk heb ik nog nooit gezien en ik ben zo blij dat ik geweest ben, niet te vergeten met zo'n goed gezelschap. Het vuurwerk ging 15 min volle bak los :) Daarna zijn we terug naar het hotel van Qiqi en Annie gegaan en hebben we daar nog een kijkje genomen in de lobby waar iedereen al op een andere planeet was, maar het was super! 1 januari ben ik terug naar Claygate gereisd en heb ik een relax dagje gehad. Ik kwam erachter dat de familie eindelijk een goed bordspel heeft gekocht, Cluedo, wat nu erg populair is, tot mijn genoegen.

Op zaterdag (2 januari) heb ik nog een dagje in London doorgebracht met Annie en Qiqi en zijn we naar het Design Museum, Saatchi Museum en Photographers Museum geweest! Een cultureel dagje dus. In de avond wilde we eigenlijk naar een karaoke bar, maar alles was al vol geboekt of ongelofelijk duur! Dit houden we dus nog op ons lijstje voor in Nederland. In plaats van karaoke hebben we toen maar een cocktail gedronken, waarna ik naar huis ben gegaan en tijdens de wandeling van het station naar huis 2 vossen tegenover me kreeg.
De zondag ben ik naar Kingston geweest met Aga en zijn we daarna bij haar thuis nog koffie gaan drinken en hebben we samen gekookt 's avonds. Daarna hebben we nog TV gekeken en heeft Aga heerlijke (verbrande :P) popcorn gemaakt!

Op maandag en dinsdag (4&5 januari) was Scarlett nog vrij en hebben we veel leuke dingen gedaan, zoals knutselen en dansjes van Recrateam, cupcakes maken, Harry Potter kijken en lezen, ballonnen overslaan en een wandeling gemaakt met een pauze bij een koffie tentje.

Vanaf woensdag ging het gewone leven weer van start, wat betekende dat ik een dagje vrij had, zoals bijna altijd op woensdag. Ik ben weer heerlijk gaan sporten en in de avond kwam Lara (die in de kerstvakantie te horen heeft gekregen dat ze een andere familie moest gaan zoeken) terug uit Duitsland en zijn we naar de Foley geweest om lekker bij te kletsen. De donderdagochtend heb ik met Marise geskyped die op dit moment in Turkije zit bij haar vriend en heb ik heerlijk geluncht met Alana en Nicole die ook weer terug waren uit Duitsland. In de avond heb ik de Musical Awards teruggekeken, want dit kon ik toch echt niet missen en ben ik begonnen in het boek wat ik die dag bij de bibliotheek gehaald heb. Vrijdag moest ik oppassen omdat Graham en Emma naar de film gingen en had Scarlett het moeilijk om in slaap te komen, maar dit is uiteindelijk ook weer goed gekomen.

Afgelopen weekend (9 & 10 januari) ben ik op zaterdag naar London geweest met Alana en Nicole en hebben we het National History Museum bezocht en de Kensington Gardens. In de avond zijn we gaan stappen in Kingston (Pryzm) met de meiden, Aga, Lara, Alana en Nicole. Op zondag was het dus tijd om goed uit te slapen en wilde we naar de film gaan in Esher, maar deze bleek uitverkocht dus zijn we maar gaan lunchen/dineren bij RedPeppers, waar we (ik, Nicole en Alana) 3,5 uur hebben doorgebracht met goed eten en wijn. De ober was zo aardig en vroeg zelfs of ik daar wilde komen werken, maar dat is helaas niet te combineren.

Gisteren begon toen echt weer de eerste gewone week waarin iedereen naar school moest, zo ook ik. De Engels cursus is weer begonnen en er zijn 5 meiden bijgekomen waardoor de klas nu een beetje overvol is. Ik ben er niet heel blij mee, maar het zal vast wel goed komen en we gaan over 2 weken weer een level hoger, dus hopelijk kan ik het dan ook nog allemaal bij houden. Nadat Scarlett en Livi terug waren uit school heb ik ze geholpen met hun huiswerk, heeft Livi chocolademelk voor mij gemaakt en hebben we heerlijk samen gegeten. Vanochtend ben ik lekker gaan sporten (Fighting Fit) en kan ik er weer helemaal tegen aan.

Vrijdag vlieg ik weer even op en neer naar Nederland voor de verjaardag van opa, die wordt 80! Wat een leeftijd. Bijna iedereen weet dat ik terug kom, behalve opa, dus hopelijk vindt hij het leuk dat ik als verrassing langs kom! Ik laat het jullie snel weten.

Kisses & Love,

Willeke

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active