Mijn Au Pair Avontuur

Van St. Nicolaas naar Santa Clause

Hii Everyone!

Vandaag wil ik als eerste tegen iedereen zeggen, Vrolijk Kerstfeest en een Gelukkig nieuwjaar alvast.. Oftewel Merry Christmas and a Happy New Year!

Aangezien het alweer bijna een maandje geleden is dat ik heb geschreven en ik morgen naar huis vlieg voor twee weken en waarschijnlijk geen blog ga schrijven dacht ik dat het op deze laatste avond voor kerst in Engeland maar weer eens tijd was voor een blog.

De afgelopen twee dagen zijn erg hectisch geweest omdat ik 3 extra kids had (neefjes en nichtjes) om op te passen, oftewel 5 in totaal.. Ik ben nu dan ook helemaal gesloopt!!

Verder gaan de weken erg goed en beschouwen de meiden me als een volwaardig gezinslid. De ene dag vinden ze me heel lief, maar natuurlijk moet ik ook wel eens een beetje streng zijn en dan vinden ze me natuurlijk ook wel heel stom en gemeen af en toe! Maar dat is hoe het hoort te zijn met kinderen.

De Foley is mijn echte stamkroeg hier in het dorp en de afgelopen weken heb ik daar wat avonden doorgebracht met de meiden uit het dorp. Ook heb ik de pub laten zien aan twee meiden uit een ander dorp en zelfs aan een Nederlands meisje uit London waar ik veel mee op trek, Romy. De pub is een plek om even lekker bij te praten en om over al onze gezinnen en het au pair leven te praten, lachen, klagen en leuke momenten te delen. Ook was er de afgelopen weken een paar keer live music en hebben we veel leuke gesprekken gevoerd met Engelse mensen en personeel.

Verder heb ik met de meiden veel kerstknutsels gemaakt, want kerst is toch echt wel een ding hier in Engeland! Daarnaast is de Advent Calender ingeluid op 1 december. Ik heb er ook een :) Daarnaast heeft de moeder van het gezin er een voor de meiden gemaakt. Elke dag zit er een chocolaatje/cadeautje/boodschap etc. in.. Een beetje te vergelijken met hoe wij onze schoen zetten voor Sinterklaas.

Ik zal jullie vooral vertellen over mijn weekenden na mijn laatste blog, want dat is toch wel de tijd waarin ik erop uit ga en ik ga er vanuit dat jullie na het lezen van mijn vorige blogs mijn dagelijkse ritme wel een beetje kennen en denken.. ja dat kennen we nu wel.

Het eerste weekend nadat papa vertrok na mijn laatste blog (28&29 december) ben ik op zaterdag met Nicole en Alana naar Hampton Court gegaan.. ik ben er heen gefietst, de andere meiden kwamen met de trein. Eerst hebben we lunch gehad, een heerlijke falafel burger, en daarna zijn we gaan schaatsen bij Hampton Court! Zo mooi voor het paleis.. en aan het eind van ons uurtje werd het ook een beetje donker en gingen de lichtjes aan, zo mooi! In de avond ben ik met Lara en Aga naar Pryzm (club) geweest in Kingston en heb ik een super avond gehad!
De zondag heb ik in Brixton (London) doorgebracht op een food market waar ik heerlijk gegeten heb en in de middag ben ik met wat meiden naar de film (Mockingjay part II) geweest in Wimbeldon (ja, daar waar het tennis event plaats vind). Daarna hebben we snel een soepje gegeten, meer paste er niet in na een grote bak popcorn en zijn we lekker naar huis gegaan.

Het tweede weekend was het sinterklaas weekend!! (5&6 december) Op zaterdag had ik met Romy in London afgesproken. Overdag hebben we twee musea bezocht, namelijk het Victoria & Albert museum en het Science museum.. Het eerste kan ik aanraden als je van de (griekse)oudheid en die periode houdt, het tweede als je meer van wetenschap & biologie houdt. Ik vond het tweede leuker omdat het interactiever was.. Romy en ik hebben zelf onze eigen auto's gemaakt en er mee geracet haha. Nadat we chocolade letters gekocht hadden bij de HEMA zijn we naar de Nederlandse pub in London gegaan, de Hems, waar Sinterklaas himself zou komen met zijn hulpjes.. in dit geval blauwe pieten. We hebben daar samen met drie andere Nederlandse au pairs friet, kroket en pepernoten gegeten en vooral veel gelachen. Hierna zijn we nog naar Kings Cross station geweest waar platform 9 3/4 te vinden is. Voor de mensen die Harry Potter niet gezien hebben, shame on you!
De zondag was het Emma's verjaardag. Ik heb haar een yoga boekje gegeven omdat ze hier de laatste tijd niet meer zo veel tijd voor heeft en ze was er erg blij mee. Het boekje verteld je elke dag een oefening te doen. Verder heb ik een wandeling gemaakt naar Esher, heb ik daar een boekje gelezen en toen ik terug kwam heb ik lekker met de hele familie Roast Diner gehad ter gelegenheid van Emma's verjaardag. Ook haar vader was hierbij, wat een erg aardige man is en nadat het gesprek op voetbal kwam en Nederlandse spelers was hij helemaal fan van mij haha :). In de avond heb ik nog wat huiswerk gemaakt voor mijn Engelse cursus en dat was dat voor dat weekend.

Het weekend erna, of nouja, dit keer begint dat weekend op de donderdag. Heb ik een avondje karaoke gedaan in Oxshott met Nicole en Alana, want Nicole ging die vrijdag al terug naar Duitsland voor de kerst. Op vrijdag heb ik een film avondje gehad met de meiden en hebben we Santa Paws gekeken, een hele schattige kerstfilm! Nog zo iets waardoor je merkt dat de kerst echt begonnen is!
Op zaterdag kwam Romy naar Claygate omdat ze ook wel eens iets anders wilde zien dan de drukte in London. Ik heb haar een beetje het dorp laten zien waar ik woon, dit begon in mijn 'stamkroeg'. Daarna zijn we naar Kingston gegaan, een stadje dichtbij. Nadat we daarvan terug kwamen hebben we in Claygate Fish & Chips gegeten, deze is veel beter in een drop dan in een stad als London!
Op zondag ben ik met Alana, Thu, Theresa en Laura (Duitse & Franse au pairs) naar London geweest. We zijn naar Camden geweest om wat Christmas Shopping te doen.. Ook ik heb mijn surprise cadeautje gekocht en nieuwe schoenen! Daarna zijn we naar de Harry Potter Design expositie geweest, klein maar fijn! Vervolgens zijn we naar Harrods geweest, gewoon omdat je dat even moet zien als het kerst is in London, zo druk en zo duur! hahaha.. voelde me erg misplaatst en vooral Alana en ik konden onze ogen niet geloven (ofja, de prijskaartjes).. 50 euro voor 1 kerstbal... Daarna zijn we nog naar Winter Wonderland geweest waar we heerlijke Churros hebben gegeten en Live muziek hebben geluisterd. Na een klein hapje op het station zijn we daarna naar huis gegaan. Eenmaal thuis heb ik de X-factor finale gekeken op TV waar Coldplay optrad en Graham (hostdad) dus ook moest werken aangezien hij de lichttechnicus is voor Coldplay. En na deze show zat ook dit drukke weekend er weer op.

En nu is het het huidige weekend. Gister had ik dus de hele dag de kids.. 5 in totaal.. En eindelijk had ik ook jongetjes!! Wat vond ik dat fijn, even lekker buiten spelen en voetballen! Verder hebben we spelletjes gespeeld als Jenga en zijn we naar de speeltuin geweest en hebben we lekker geknutseld. Na het avondeten, Fish & Chips, was ik helemaal uitgeput en ben ik snel gaan slapen.
Vandaag, zaterdag, heb ik uitgeslapen (tot 8 uur :P) tot de kinderen me wakker danste/stampte. Heb ik lekker even de Nederlandse Voice gekeken en ben ik met Alana naar Kingston geweest.. waarna ik ook van haar afscheid heb genomen voordat ik morgen terug vlieg naar Nederland voor kerst. Verder heb ik nu een rustig avondje waarop ik deze blog schrijf, mijn tas in pak en een beetje TV ga kijken.

Ik ben blij dat ik met kerst bij familie ben, maar vind het ergens ook wel jammer dat ik niet de Engelse kerst kan vieren, want ik had graag gezien hoe dat er in volle glorie aan toe gaat. Mijn volgende blog zal waarschijnlijk in het nieuwe jaar zijn, wat ik trouwens wel in volle glorie in Engeland ga vieren.

Dus voor nu,

Merry Christmas & a Happy New Year!

Lots of Love,
Willeke

Reacties

Reacties

Marion L.

Toch even laten weten dat ik je verhalen op de voet volg.
Hartstikke leuk.
Fijn je volgende week weer te zien.

Willeke

Leuk Marion! Tot volgende week :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active