Mijn Au Pair Avontuur

Halloween is verleden tijd.. Christmas is coming!

Hi Allemaal!

Weer tijd voor een update! Hampton Court, Halloween, Dierentuin & Rememerence Day.

Hampton Court
29 oktober ben ik met Aga naar Hampton Court geweest. Voor een ieder die deze kant op komt, zeker de moeite waard! We zijn met de fiets ernaar toe gegaan, wat ons maar 20 min. kosten. Daar aangekomen bleek de entree voor binnen (waar we niet heel positieve verhalen over hadden gehoord) ons niet de moeite waard. De tuinen zijn in de herfst en winter gratis :) En ze waren prachtig met de herfstkleuren. Na deze dag was er een avondmarkt in Kingston waar we heen gingen, maar dit was een grote flop, maar dat mocht de gezelligheid met de meiden niet drukken. Verder heb ik tijd voor mezelf genomen terwijl de familie een paar dagen weg was. Ik heb gesport, in bad gelegen en filmpjes gekeken. Daarnaast heb ik ook wat struggles gehad met de lieve kat..

Halloween
Nadat de familie terug kwam was het zaterdag Halloween. Het plan was om overdag London in te gaan en 's avonds terug te gaan, maar in onze Halloween kostuums. Dit liep iets anders. We zijn overdag naar London gegaan. Hier was de finale van het WK Rugby op grote schermen te zien, daarnaast hebben we the National Gallery bezocht. Na het eten zaten we te twijfelen om terug te gaan om ons om te kleden, maar dit zou ons zo'n 2/3 uur kosten, dus dit hebben we niet gedaan. We hebben de mensen in hun mooiste Halloween kostuums bekeken en zijn daarna lekker met wat meiden gaan relaxen bij iemand thuis, wat net zo veel plezier gaf als op stap gaan waarschijnlijk! Op de terugweg in de trein kwam er een man tegenover ons zitten met de vraag of de trein naar Wimbeldon ging. Wij zeiden van ja en we kwamen aan de praat waarom we in London waren. Nadat ik zei dat ik au pair was, maar oorspronkelijk uit Nederland kwam begon de man ineens Nederlands tegen mij te praten. Wat bleek de man was Nederlands, zijn vrouw Spaanse. Ze wonen in Zwitserland, maar bezochten London, waar hij overigens twee jaar gewerkt had. Na hun paar dagen in London gingen ze door naar een bruiloft in Mallorca.. HOEZO AWESOME LEVEN!!! Daarnaast heb ik van de leftovers van Halloween afgelopen week ook nog pompoensoep gemaakt.

Bank
Afgelopen week heb ik een Duitse au pair geholpen met haar bankrekening te openen in Engeland. Het was haar naar twee maanden nog steeds niet gelukt een bank te vinden die dit voor haar wilde doen. Ik ben met haar naar de bank gegaan waar ik dit gedaan heb en mee naar het intakegesprek geweest. Ook hebben we na de afspraken wat koffie gedronken en lekker gekletst, ook met Alana erbij. Twee erg gezellige meiden!

Sportschool
Ik ben echt weer in love met de sportschool wat alweer een tijdje geleden is haha.. Ik ga drie keer in de week sporten waaronder een keer op woensdag, wat mijn vrije dag is. Dan ga ik vaak na mijn groepsles nog even zwemmen en in de sauna/bubbelbad.. Echt een relax dagje. Het is super fijn om even weg te zijn en te ontspannen.

Dierentuin
Afgelopen zaterdag heb ik een super dag gehad met Dionne in London. Dionne ken ik van vakantiewerk in Nederland en omdat ze dezelfde opleiding doet als ik heb gedaan. Ze loopt nu stage in London en we vonden het tijd om elkaar maar op te zoeken in deze mooie stad nu het kon. We zijn samen naar London Zoo geweest en hebben daarna een hapje gegeten en wat vuurwerk gezien. Het enige minpuntje is dat de dierentuin eerder sloot dan we dachten (4 uur) en we daardoor niet alles hebben kunnen zien.

Rememberence Day
Afgelopen zondag was het Rememberence Day, of nouja, eigenlijk morgen, maar dit werd afgelopen zondag gevierd. Ik ben in het dorp naar de ceremonie en de kerkdienst geweest. Scarlett liep mee in de parade, waar ook muziek gespeeld werd door een harmonie (maar super slecht..., geef mij maar Harmonie Eendracht). Rememberence Day is de bevrijdingsdag van Engeland. Ze herinneren iedereen die in oorlog gevochten heeft, overleden is of er op een andere manier mee te maken heeft. In de kerkdienst vertelde twee mannen hun verhaal over de oorlog wat erg heftig was. In de middag ben ik koffie gaan drinken met wat meiden uit het dorp en 's avonds heb ik met de familie Roast Dinner en Crumble gegeten.. nomnomnom.

Daarnaast heb ik afgelopen weken gebeld/appt/skyped met het thuisfront, Michelle, Lisa, Madeleine etc. wat altijd erg fijn is!

Ook was papa jarig en goed nieuws.. morgen is hij een dagje in London en gaan we er samen een dagje op uit!

Spreek jullie snel weer!

Love,
Willeke

Reacties

Reacties

Madeleine

Altijd gezellig die Skype-sessies van ons! ????
Love en besitos! ?? ????????????????????????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active