Mijn Au Pair Avontuur

Graduated... en weer door!! :)

Hi Allemaal!

Ik dacht dat het weer eens tijd werd voor een nieuwe verhaaltje op mijn blog, aangezien er de afgelopen 3 weken (sorry!!!) erg veel is gebeurd. En nu de familie vanochtend op vakantie is gegaan naar Wales, waar de moeder van Emma woont, voor 3 dagen, heb ik nu tijd om jullie bij te praten.

Het eerste waar ik het natuurlijk over wil hebben is dat ik nadat ik de vorige keer schreef nog een weekje had voordat ik mijn assessment had. Die week heb ik dus ook erg veel tijd daarin ingestoken.. en dit alles was niet voor niets, want ik ben eindelijk AFGESTUDEERD!!! Ik ben zo blij, niet normaal. Nu kan ik dat ook eindelijk afsluiten en mijn vrije tijd hier ook echt als vrije tijd gaan zien.

Mijn terugreis vanuit Nederland ging echter niet van een leien dakje. Nadat ik geland was op Stansted heb ik de bus naar het centrum van London genomen. Ik kwam aan op Liverpool Street Station, maar moest nog naar Waterloo station om vanuit daar de trein naar Claygate te pakken. Dit kon met de trein, maar als ik snel was met de metro kon ik een trein eerder halen op Waterloo station, het proberen waart dus.. Daar aangekomen stond daar de trein naar Guilford op mij te wachten die ik altijd heb en niets vermoedend stapte ik in de trein. Echter kwam er na Wimbeldon een station voorbij wat ik helemaal niet kende en begon ik me toch af te vragen of dit wel helemaal goed ging. Na het volgende station, waar ik ook nog nooit van gehoord had, wilde ik uitstappen. Dit stelde ik echter nog een halte uit, omdat die halte drie erg dronken jongens de trein verlieten.. en dit om 23.30 's nachts niet een heel prettig idee is. De volgende halte, waar ik dus uitstapte, was Stoneleigh station. Ik had geen idee waar ik was.. Wat nu dacht ik?! De trein terug nemen was geen optie, want ik kon geen aansluiting meer halen om überhaupt thuis te komen. Dan maar een taxi... Maar hoe kom ik daar aan op zo'n verlaten plek. De enige mensen die er waren, zaten te zoenen in een auto... jawel. Ik toch maar storen met veel excuses en gevraagd of ze mij konden helpen (de man bleek overigens ook nog eens een politie agent te zijn.. hoe awkward). Nadat ik een telefoonnummer had gekregen stond ik daar 20 min (append met Qiqi) te wachten op het meest verlaten station ooit, zonder dat ik enig idee had hoe ver ik verwijderd was van mijn huis.. Uiteindelijk bleek dit maar 15 min met de auto te zijn en werd ik veilig afgezet met de taxi, maar dit was me het avontuurtje wel!

Verder heb ik de afgelopen weken mijn dagelijkse dingen gedaan. Konijnen en kat verzorgen, stofzuigen, strijken etc. Daarnaast heb ik per ongeluk de vinger van Scarlett tussen de deur geklemd.. OMG ik voelde me zo schuldig!! Helemaal omdat ze twee dagen daarvoor de andere vinger half gekneusd had nadat ze over de kop was gegaan met haar fiets en een tand door haar lip had. Verder zijn de meiden sinds 1,5 week erg fan van 'The Hunger Games' en kunnen ze deze films bijna elke dag kijken.. Daarnaast is het bijna Halloween en komt iedereen daarvoor in de stemming. Vorige week had Scarlett een Halloween feest op school en Livi heeft haar geschminkt daarvoor waar ze allebei erg trots op waren. Vorige week had Livi al herfstvakantie, zij heeft twee weken en deze week heeft ook Scarlett herfstvakantie.

Vorige week heb ik nadat ik terug kwam een speciale dag met Livi gehad. Normaal had ik niet zo veel contact met haar omdat ze na school tijd voor zichzelf wil, dus dit was erg leuk. We hebben cupcakes gebakken en 'Grease' gekeken. Daarnaast heb ik ook haar, net als een week daarvoor bij Scarlett, de vraag gesteld hoe ze het nu vinden gaan met mij en gelukkig zijn ook zij, net als de ouders erg tevreden.

Afgelopen maandag was de eerste dag dat de meiden allebei vrij hadden, maar dit was niet heel ingewikkeld. Livi had een korfbal dag op school en Scarlett ging in de middag naar een vriendinnetje om een fietstocht te maken. Hierdoor kon ik lekker naar de sportschool en de dagelijkse dingen rustig doen. Gisteren was daarentegen iets hectischer omdat de meiden erg veel energie hadden en de hele dag thuis waren. We hebben spelletjes gespeeld, zoals Pictonary en UNO en ik heb ze het spelletje lettertje prik gespeeld. (Voor degene die het niet kennen, je prikt een letter in een krant en je moet met deze letter alle, zelfgekozen, categorieën invullen, zoals jongensnaam, merk, dier etc.) In de middag hebben we 'Step Up' 1 én 2 gekeken. Het was een erg gezellige dag. Vanochtend is de familie dus op vakantie gegaan en ben ik weer lekker wezen sporten en heb ik tijd gehad om mijn was te doen van 2,5 week. Daarnaast ben ik naar Kingston geweest, waar ik nog niet geweest was overdag, alleen om te stappen. Ook heb ik even gefacetimed met Madeleine, maar omdat haar ouders haar nu opzoeken in Spanje moesten we het kort houden.

Afgelopen weekend ben ik twee dagen naar London geweest. Zaterdag met een hoop Duitse meiden. We zijn naar Camden geweest en Regent Street. In Regent Street was de opening van het Amerikaanse Football seizoen, erg leuk om te zien. Daarnaast heb ik een cadeautje voor Emma gekocht die begin december jarig is..
Op zondag was ik in London met wat meiden uit het dorp, Lara, Laura, Emma en Jennie. We zijn naar Shorditch geweest, waar veel street art te zien is en naar Portobello Road waar Nothing Hill is opgenomen en ze kleurrijke huisjes hebben. Op de terug weg hebben we een tussenstop gemaakt in Kingston om wat te eten. Eindelijk heb ik weer eens Aziatisch gegeten.. ZO LEKKER... Ramen en sojabonen. Mijn dag kon niet meer stuk. Gister ben ik met een aantal van deze meiden naar de Foley (lokale kroeg) geweest en kon ik Liefmans drinken. Even een stukje Nederland in Claygate :)

Morgen ga ik met Aga naar Hampton Court en 's avonds is een een avondmarkt, voor Halloween, in Kingston. Vrijdag ga ik het rustig aan doen, om zaterdag goed Halloween te kunnen vieren.

Ik laat snel weer van me horen!

Kisses & Love,
Willeke

p.s. voor foto's check het album wat bij deze blog hoort..

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active