Mijn Au Pair Avontuur

First week

Hi Everyone!

Ik ben alweer ruim een week in Engeland (Claygate, om precies te zijn) en wilde jullie graag een update geven en jullie een inkijkje geven in mijn dagelijkse leven hier.

Wat ik standaard doe elke dag van ma t/m vr is;
- Vaatwasser uitruimen en een beetje afwas
- Kattenbak schoonscheppen (Niet mijn favoriete bezigheid)
- Konijnen en kat eten geven en water verversen
- De jongste (Scarlett) naar school brengen, de oudste gaat zelf :)
- Na school wat huiswerk maken met de kids (behalve op woensdag, dan ben ik overdag vrij)
- Eten maken voor mij en de kids maken (behalve op woensdag)

Op zaterdag en zondag ben ik verder vrij en kan ik lekker wat voor mezelf doen. Verder heb ik tussen 10-15 uur veel vrije uurtjes waarin ik wat andere taken moet doen en mezelf kan vermaken met wat Nederlandse tv kijken (Ik heb uitgevonden hoe ik NPO en RTL gemist kan kijken, alleen SBS/NET5 werkt niet, maar gelukkig zijn dat ook niet de meest boeiende programma's) en huiswerk maken. De overige taken die ik moet doen zijn;
- Op maandag: Kleren van de kids strijken
- Op dinsdag: konijnenhok schoonmaken
- Op donderdag: konijnenhok schoonmaken
- Op vrijdag: het hele huis stofzuigen

Daarnaast komt op dinsdag een schoonmaakster en doe ik mijn eigen was ook nog ergens tussendoor.

Een andere wekelijkse bezigheid is mijn 'English Class'. Deze volg ik op maandag en donderdag van 12.15-14.45 uur. De vrouw die deze lessen geeft (Megan) is super aardig en uiteindelijk kan ik een certificaat halen op C1 of C2 niveau, dit ligt eraan hoe snel ik ga groeien in mijn Engels.

Nu even wat over afgelopen week, mijn aankomst etc..
Zondag toen ik aankwam werd ik opgehaald op het vliegveld (Heathrow) door Emma, de moeder van het gezin, en Scarlett, de jongste. Ze had een heel lief bordje gemaakt met mijn naam erop dat nu op mijn slaapkamerdeur hangt (voor het bordje, zie foto). Verder verliep de reis, op wat vertraging (30min) na erg goed. Wat wel nieuw voor mij was, was de machine waar ik in moest gaan staan bij de douane. Ik hoefde niet door zo'n poortje te lopen, maar moest in een machine gaan staan, toen draaide er iets om mij heen en was ik gescand. Naast mij in het vliegtuig zat een man die na allerlei vertragingen en overstappen eindelijk in zijn vliegtuig naar Engeland zat. Hij had nog helemaal geen tijd gehad om koffie te halen en bij zijn vliegreis zat dat niet inbegrepen. Bij mij wel, dus wat doet deze aardige, lieve meid, haar kopje koffie afstaan :).
Na de autoreis (ook met vertragingen door WK Rugby) kon ik even mijn spullen weg zetten en stond er een heerlijke 'Roasted Chicken' voor mij op tafel met een lekker glaasje wijn. Daarna mocht ik meteen aan 'Just Dance' (op de Wii) geloven, ook al was ik bekaf. Na een snelle douche ben ik daarna mijn bedje in gekropen.

De eerste twee dagen, maandag en dinsdag, was de vorige au pair (Aga, pools) er nog om mij alles te laten zien, dit was erg fijn. Aga gaat nu naar een ander gezin in het dorp verhuizen dus haar naam zullen jullie nog wel vaker voorbij zien komen, want ze is super aardig, dus ik ga haar zeker vaker zien. Maandag was het een hoop geregel en waren er een hoop eerste indrukken. Ik moest mijn Engelse telefoonnummer regelen (voor iedereen die het wil weten; +447521201438) en mijn Railcard (hiermee kan ik met korting met het openbaar vervoer reizen). Daarnaast moest ik meteen naar Engelse les op maandag. Nadat ik daarvan terug kom, komt de jongste snel daarna thuis. Op maandag heb ik wat Scrabble met haar gespeeld (de junior editie) en heb ik eten gemaakt voor de kids en mijzelf. Verder heb ik die avond met Emma en Graham (de vader en moeder van het gezin) even doorgesproken wat ze van mijn verwachten de komende tijd.

De volgende dag (dinsdag) heeft Aga me, naast het ochtendritueel en de middagtaken, alles in huis laten zien. Verder was het een rustige middag. Dit was erg fijn om even bij te komen van de reis en de eerste indrukken. Daarnaast heb ik even geskyped met Madeleine, die op dit moment in Spanje zit. 's Avonds zijn ik en Aga samen met wat andere au pairs (Lara (Duits), Emma (Iers) en Julie (Engels) koffie gaan drinken in the Foley, een pub in het dorp.

Woensdag (mijn half vrije dag) heb ik even geskyped met mama. Daarna ben ik met Aga naar Esher, een stadje naast Claygate, waar ook mijn cursus is, gefietst. Ook had ik daar afgesproken met Marieke, een Nederlandse au pair die in Esher woont. Ze is super aardig en het is echt fijn om af en toe even in het Nederlands te kunnen praten met iemand die in hetzelfde schuitje zit.

Op donderdag ben ik na de Morning/School Run en het schoonmaken van het konijnenhok met de fiets naar mijn Engelse cursus gegaan. Wonder boven wonder ben ik niet verdwaald :). Daarnaast is de familie een overkapping aan het bouwen bij de voordeur en heb ik de hele dag thee verzorgd voor de tuinmannen. Thee English Style is met melk, erg sterk en sommige willen daar dan ook nog suiker in. Ik kan me niet voorstellen dat het lekker is.. maar ach. Daarnaast moest ik donderdag avond oppassen omdat Graham in Amerika was met Coldplay en Emma naar het theater moest voor haar werk.

Vrijdag kwamen er mannen om de ramen te wassen en kwamen de tuinmannen weer langs. Verder heb ik 's middags met Lara en Maëlle (Frans) koffie gedronken en ben ik even het dorpje in gelopen om te kijken waar het treinstation is en wat voor winkeltjes ze hebben. Het is niet veel, maar een supermarkt, bakkertje, slager, apotheek etc., alles wat je nodig hebt zit er. Verder heb ik huiswerk gemaakt (jaja, dat hoort ook bij de Engelse cursus) en ging de jongste na school op Brownie (dat is een soort scouting) kamp.

En toen was het WEEEKEND :) :)
Zaterdag ben ik met een paar meiden (Nicole, Alana, Anna, Eva, Marie (Duitse), Claire en Fanny (Franse) naar Guilford gegaan waar we nog wat andere mensen zouden meeten. Nicole, Alana en Anna zitten ook in mijn klas met de Engelse cursus. Met hen hebben we geluncht en daarna even bij de rivier in het gras gelegen. Helaas moest ik al weer vroeg naar huis omdat ik die avond moest oppassen op Olivia/Livi, de oudste van de twee. De moeder had namelijk werk verplichtingen op zaterdag- en zondagavond en Graham kwam pas zondagochtend terug uit Amerika. Tussendoor gebeurde er nog een kleine ramp.. Ik was met mijn fiets naar het station gegaan, maar kreeg mijn slot niet meer open!!! Ik heb alles geprobeerd, had de goede code, maar hij wilde niet open. Emma kwam me toen helpen, maar het wilde niet werken. Zondagochtend heeft Graham toen het slot door moeten knippen. Zaterdagavond was het erg fijn om even wat tijd door te brengen met Olivia. Dit omdat ze als ze uit school komt het erg fijn vind om op zichzelf te zijn (puber) en het dus lastiger was om contact met haar te maken. We hebben pizza gegeten, 'Pitch Perfect 2' gekeken en een aflevering van 'Don't tell the bride' (een show waarbij de man de bruiloft regelt... het zal je maar gebeuren!) gekeken.

Zondag ben ik samen met Emma en Lara naar Londen gegaan.. Jaja, dat kan dan ineens zomaar :), het is namelijk nog geen half uur met de trein vanaf Claygate. Eerst hebben we wat gewinkeld. Ik heb regenlaarzen gekocht, deze heb ik namelijk nodig om snel naar buiten en naar binnen te gaan als ik de konijnen eten moet geven etc., want we mogen niet met schoenen binnen lopen, en een sjaal. Daarna zijn we naar Buckingham Palace gegaan en hebben we wat door Hyde park gelopen. Vervolgens waren we best hongerig en heb ik typical Fish & Chips gegeten, dat moet natuurlijk gebeuren als je in Engeland woont. Na het eten was het donker en zijn we via de Big Ben en London Eye (zo mooi in het donker!!) naar het station gelopen en naar huis gegaan.. Het is zo'n raar idee dat je gewoon zo naar London kan als je wil, but I LOVE IT!! :)

Gisteren (maandag) begon het 'gewone' leven weer. Ik heb mijn ochtendtaken gedaan en toen begon het... Ik stapte voor het eerst in een Engelse auto, wat een avontuur, maar ik heb niks geraakt en ben heelhuids weer uit de auto gekomen. Graham ook en hij vond het nog goed gaan ook! Ik zelf was ook best te vreden en vond het makkelijker dan ik had gedacht. Wat ik het moeilijkste vond is met links schakelen. Daarna heb ik wat gestreken en ben ik snel naar mijn Engelse les gegaan. Toen ik daarvan thuis kwam, kwam Scarlett ook snel thuis en hebben we verder gewerkt aan haar stamboom. Dit ging met veel tegenstribbelen, maar uiteindelijk hadden we het bijna af. Daarnaast ben ik gister eindelijk in mijn huidige kamer getrokken (ik lag eerst op de logeerkamer, die super klein is). Ik kon er nog niet in omdat Aga daar de eerste dagen nog in zat en Emma wilde het daarna nog schoonmaken.

Vandaag is het dinsdag en heb ik Scarlett en Tommie (die komt op maandag, dinsdag en donderdag hierheen 's ochtends) naar school gebracht, met de AUTO. Verder ben ik nu ondertussen mijn was aan het doen en ga ik zo wat tv kijken en huiswerk maken. Ik heb het steeds meer naar mijn zin en begin steeds meer mijn draai te vinden. Vanavond ga ik weer met wat meiden koffie drinken. Het is zo fijn dat er meer au pairs zijn in het dorp wonen waar je even de dag mee door kan spreken.

Ik laat snel weer van me horen!

Kisses,

Willeke

Reacties

Reacties

Daphne

Klinkt goed meissie!! Komt helemaal goed daar :) xxx

Marion Luijten

Ha Willeke,
ik was al nieuwsgierig naar je verhaal van de eerste dagen.
Fijn dat het goed gaat en er inderdaad meerdere meiden bij je in de buurt zitten!!
Have fun overthere!!
xxx Marion

Lonneke

Klinkt goed! Ben jaloers hihi... Geniet er intens van! Dikke kus

Willeke

Thanks allemaal! :)

Marise

Wat klinkt dit allemaal leuk! Ik had je al wat appjes gestuurd, maar snap nu dat je een ander nummer hebt, haha! Ik blijf je volgen, heel leuk om te lezen!

Mam

hey meisje wat leuk zo'n verslag, ook om later nog eens op terug te kijken
Nu weet je in ieder geval ook dat ik hem lees.
Spreek en zie je snel weer

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active