Mijn Au Pair Avontuur

It's official!!!

Hi Everyone,

Dit is mijn eerste blog op deze ReisMee pagina. Mijn Au Pair avontuur komt nu namelijk wel heel dicht bij en via deze weg wil ik jullie op de hoogte stellen van hoe het er nu voor staat.

Laten we even bij het begin beginnen...

Toen het einde van mijn studie in zicht begon te komen wilde ik graag iets in het vooruitzicht hebben, maar wist niet waar ik moest beginnen. Een master leek me wel wat, maar voor veel van deze moet je een Engels certificaat hebben. Het buitenland leek me ook wel wat, een nieuw avontuur. Een jaartje werken en even mijn gedachten en wensen voor de toekomst op een rijtje zetten was de derde optie. Dit gecombineerd kwam uit op AU PAIR worden in Engeland. Dit geeft mij de kans om mijn Engels te verbeteren. Ik ga ook een cursus Engels volgen en hopelijk ook mijn certificaat behalen. Daarnaast ga ik dus naar het buitenland en kan ik in het komende jaar uitzoeken wat de volgende stap gaat zijn!

Nadat ik het hele pakket van Travel Active had ontvangen ben ik alle gegevens, referenties etc. gaan verzamelen. Mijn aanmelding heb ik nu ongeveer 1,5 maanden geleden verstuurd. 1 dag later waren er al twee families die op mijn gereageerd hadden. Eén van de twee families leek me super! Dit is ook de familie waar ik uiteindelijk terecht ga komen.

Het is een gezin met twee meiden, een van 9 (Scarlett) en de ander van 11 (Olivia). Ze wonen in Claygate, een half uur met de trein ten zuiden van Londen. De ouders zijn druk met werk in de branche waar mijn opleiding op aansluit! Emma is een uitvoerend producent bij Universal en Graham heeft zijn eigen bedrijf als licht- en geluidstechnicus en gaat toeren met COLDPLAY!! Daarnaast zijn de meiden erg actief buiten school. Ze sporten veel en spelen ook theater! Ik had het niet beter kunnen treffen. Na wat Skype gesprekken waren zowel de familie, als ik, erg enthousiast.

Afgelopen woensdag had ik mijn workshopdag in Venray en bleek dat ik nog flink wat moest regelen. Eergisteren heb ik dan ook meteen mijn vliegticket geboekt en vandaag heeft de familie het contract naar mij gestuurd. Nu is het dus helemaal officieel! Ik ga vanaf 20 september tot en met juli naar Engeland!

Hopelijk rond ik voor die tijd mijn studie af. Ik krijg binnenkort de uitslag van mijn tweede kans voor mijn scriptie. Daarna moet ik nog een assessment doen en dan ben ik hopelijk eind augustus klaar! Verder ga ik in de tussentijd wel nog gewoon vakantiewerk doen, 3 weken op camping De Kluft in Overijssel. Daarnaast moet er nog veel geregeld worden met verzekeringen, in- en uitschrijven bij gemeentes, mijn spullen weer verhuizen naar papa en mama en niet te vergeten, er moet een AFSCHEIDSFEESTJE komen!

De komende tijd houd ik jullie via deze blog op de hoogte van mijn laatste voorbereidingen en de avonturen die ik in Engeland ga beleven!

Kisses,

Willeke

Reacties

Reacties

Lisa

AAAAAAAAAAAAAAAAAH TOFFFFFF!!!!!!

Bianca Snits

Hey Willeke, wat superrr zeg!! Een prachtige ervaring voor je!! Ik ga je zeker volgen meid!! TOP!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active