Mijn Au Pair Avontuur

Liverpool, Norwich & Lisa op bezoek

Hi There!

Waar waren we gebleven.. Pasen.

Het paasweekend (28- 29 maart) ben ik met Alana naar Liverpool geweest, wat echt top was! De stad van The Beatles & Live muziek was gezellig en (onverwacht) ook nog eens erg mooi. De reis verliep goed, met de bus, al kwamen we wel erg vroeg (07.00) aan waardoor we nog nergens heen konden en koffie moesten drinken bij de MacDonalds waar zatte mensen op hun ontbijtje aan het wachten waren.. Wel hebben we in Liverpool na het lange wachten het beste ontbijt ooit gegeten twee dagen op rij. Verder hebben we vooral veel cultuur gesnoven: kathedraal, Beatles Museum, Museum of Liverpool en architectuur bekeken. Daarnaast hebben we wat live muziek geluisterd en lekkere cocktails gedronken. Na een nacht daar moesten we de volgende dag om 15.00 weer de bus terug naar London nemen met een tussenstop in Birmingham. Gelukkig hebben de dieren (kat en konijnen) mijn verblijf in Liverpool ook overleefd aangezien Emma en de meiden ook een weekje op vakantie waren.

De dag na terugkomst uit Liverpool heb ik een relax dag gehad en heb ik vooral veel tijd doorgebracht met Kisska en Still Alice gekeken, een film die echt aan te raden is! Ook kwamen deze dag mama en Bernadette aan in London. De dag erna (30e) ben ik hen gaan opzoeken in London en heb ik hen twee dagen London laten zien. Echt sightseeing: BigBen, London Eye, wisseling van de wacht, Covent Garden, Hyde Park, Harrods, M & M Store, Picadilly Circus, Royal Albert Hall, Trafalgar Square, Westminster, House of Parlement, Camden, Primrose Hill en St. Pauls. Ook hebben we lekker samen gegeten en bijgekletst en zijn de dames nog naar Jersey Boys geweest.

Op vrijdag had ik wat huishoudelijke taken en heb ik lekker gesport. Ook was het plan dat er een filmavond zou plaats vinden. Nicole en ik gingen hiervoor boodschappen doen en toen we terug kwamen en al het eten/drinken hadden opgeborgen hoorde we ineens de voordeur. De meiden en Emma waren eerder terug dan verwacht.... Wat NU!! Paniek was er wel een beetje. Nicole is gebleven om te eten en film te kijken en alle andere meiden werden afgebeld.. Helaas. Ze zeiden dat ze een berichtje hadden gestuurd, maar die is nooit aangekomen.
De dag erna zaterdag (2 april) heb ik met Thu en Nicole in London een rondvaart gedaan. Een erg goed idee. Voordat we de boot op gingen hebben we in HydePark lekker geluncht. Na de boottour hebben we wat gegeten waarna we weer op weg naar huis zijn gegaan. Op 3 april was het Livi's verjaardag. Ik had een customized etui laten maken van Pretty Little Liars, een serie waar ze een groot fan van is en het cadeau was een enorm succes! Die dag heb ik ook geskyped met Lisa en Madeleine en gebeld met papa. Verder heb ik een rustige dag gehad. Wat ik wel kon gebruiken naar de drukke week!

De week erna hadden de meiden ook nog vakantie en hebben we veel Cluedo gespeeld, nagels, gelakt, buiten gespeeld en zijn we naar de film Zootropolis geweest. Ook heb ik mezelf wat goede aankopen gedaan zoals een sporttas (eindelijk!). Daarnaast hebben we veel foto's gemaakt. Ik van de meiden en hebben we ook tijdens een wandeling door het dorp alles vastgelegd. Mama had de goede camera van thuis meegenomen en de meiden waren hier helemaal fan van, dus we hebben ons goed vermaakt in de vakantie! Op de zaterdag aan het eind van de vakantie moest ook Emma voor het werk naar het buitenland en had ik dus een week alleen met de meiden. Gelukkig gingen ze de maandag weer naar school. Nu weet ik echt wat het moeder gevoel is dat je 's nachts alles hoort om zeker te zijn dat er niks gebeurd met je kinderen. Gelukkig heb ik gedurende deze week Nicole over gehad een avondje en Nina en Zhila. Ook overdag heb ik tijd ingepland om te relaxen, wat zeker nodig was. Nog een aanrader voor een film is 'X + Y'. Verder was alles goed gegaan! Op vrijdag kwam Emma thuis en had Scarlett een logeerpartijtje. Emma, Livi en ik hebben toen hamburgers gegeten (de beste die ik ooit gegeten heb, dankzij Emma) en Twilight gekeken, een echte meidenavond.

In het weekend van (16-17 april) ben ik zaterdag met Nina naar Madame Taussauds geweest en hebben we 's avonds lekker pizza gegeten en vooral veel gekletst. Het was een super dag! De dag erna ben ik met Alana, Nicole en Romy naar Norwich geweest met de bus vanuit London. Een mooi stadje om een dag te bezoeken. We hebben het kasteel en de kathedraal en een wandeling gemaakt langs de rivier. Helaas was de markt die normaal ook een trekpleister is gesloten, maar dat hebben we goed gemaakt met cocktails!

Op 18 april begon toen echt het normale leven weer. Wassen, strijken, sporten en naar school. Want ook de Engels cursus begint op te schieten aangezien mijn examen 9 juni is. Dus nog even aanpoten en dan hopen dat we het examen (op het hoogste niveau, C2) gaan binnenslepen. In deze week heb ik ook geskyped met Coco, die ik al een tijd niet gesproken had. Ook ben ik begonnen met het sorteren van mijn foto's voor een fotoalbum en met het kijken van Breaking Bad een serie op Netflix.

Afgelopen vrijdag (22 april) kwam Lisa mij opzoeken in Engeland!! :) Vrijdagochtend had ik nog een paar taken die ik moest doen en 's middags heb ik haar van het station in Claygate opgehaald waarna we even een rondje hebben gereden waarbij ik haar alles in de omgeving heb laten zien en daarna zijn we lekker gaan lunchen. Vervolgens hebben we haar geïnstalleerd en zijn we met de bus naar Kingston gegaan in gezelschap van Alana. Hier hebben wat rondgelopen en winkels bekeken en 's avonds lekker gegeten en cocktails gedronken. Op zaterdag zijn we London in gegaan en hebben we alle sightseeing gedaan op de route van de London Marathon die de volgende dag zou plaatsvinden. Dit was dus een erg volle dag met veel lopen. Bij thuiskomst hebben we 'It takes 2', de finale, terug gekeken en een fles wijn opgetrokken. Op zondag hebben we een soort van stadion tour gedaan door London en Camden bezocht. 's avonds hebben we lekker thuis gegeten en een filmpje gekeken. Op maandag moest ik de meiden weer naar school brengen en na een koffie met Lisa moesten we elkaar alweer gedag zeggen. Maar wat was het leuk dat ze is langs geweest! Nogmaals bedankt! Daarnaast hebben we een spelletje uitgezocht wat nu erg in de smaak valt bij de meiden. Dutch Blitz heet het hier, maar bij Lisa was het beter bekend als Ligretto.

Volgende week komen mama, papa, Pieter en Jack mij opzoeken voor mijn verjaardag.. Dus dat komt de volgende keer voorbij in mijn blog. De foto's volgen later vandaag/vanavond aangezien ik nu moet gaan koken.

xxxxx Willeke

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active